tension!!!!!!!

salam buat semua..

ada jugak kesempatan di celah-celah kesempitan untuk menulis di sini..
aku tgh tensiin giler.. nak marah tak tau nak marah sape. argh!!!!

dalam keadaan kondisi badan yg sgt tak stabil kebelakangan ini, emosi dan fikiran jugak tak menentu. dah seminggu aku boleh kata yg aku tak mkn nasi atau tak mkn apa sgt.
keje plak menghimpit, bnyk sgt tu takla tapi disebabkan masalah teknikal yg tak bleh nak elakkan buat aku jam! tension, bengang, bingung.. ada salah aku ada yg bukan salah aku.
semua sbb internet. kdg aku fikir knapa kita skrg perlu terjerat dgn internet, bila ada prob internet, bnyk keje tergendala. yg susah hati sape? aku jugak.. ada celcom amik tau brg aku tak sampai kat customer? ada telekom kisah order aku tak sampai kat supplier? bila customer susah hati ada diorang amik tau apa masalah kita?

asalnya mmg slh aku tak perasan bil celcom kna byr, akhirnya kna terminate. aku gi bayar tp amik masa 3 hari untuk setel bil. pastu buat reconnection amik masa 3 hari jugak. apa punye lembap da. 6 hari tu tergendala. dalam tempoh tu kna gi cc sokmo. dlm kondisi aku yg mcm ni, kdg bgn pun tak larat, badan menggigil2 mcmna aku nak mampu ke cc selalu untuk tgk update. klu tak bleh gi cc kna kol. bape bnyk kredit aku kna telan plak. nak ulang alik gi cc, btulkan artwork la. dah ok internet brdband ni plak. lembapnya siput pun boleh geleng kpala. klu keje yg aku bleh setel stgh jam kat cc, dgn celcom brdband yg hampeh ni amik masa sehari suntuk. buat aku pening dan susah hati.

skrg aku taktau mcmna nak setelkan kad jemputan amie. spttnya sampai jmt ni, tu pun dah lewat. tp asyik pending artwork je, sampai 29hb mngu dpn! mcmna aku nak ckp ngan amie ni, aku tak ckp lg ngan dia, ckp sampai jmt pun dia dah susah hati, mcmna nak ckp yg sampaihari rabu mngu depan. td dah kol kilang, mmg diorang tak bleh nego dah. Ya Allah , bantu la aku. aku niat nak tlg amie, tak amik untung pun. walaupun banyak hal nak kna uruskan utk siapkan kad tu. orang mmg la x tau apa susahnya nak buat keje2 ni. tp nanti yg susah dan kna salahkan aku jugak la kan..

dari mlm td sampai pg td internet celcom brdbnd ni prob, br je ok. sepagi aku duk ngadap laptop yg tak bleh connect ni. nak kuar dah tak larat sgt.

mesti orang tertanya2 nape tak masukkan streamyx kat kedai? ni satu soalan yg susah aku nak jelaskan kat tempat yg agak public. yg aku aku dah habis lebih rm250 untuk masukkan line kat kedai tu. tp klu orang tak bleh nak bertanggungjawab, aku nak kna tanggung sorang? apa hal.
sakit aku.. sakit..

ntah la, kdg klu buat keje tu, bila dah bengang sangat ngan kelembapan laptop, internet, rasa mcm nak hempas laptop tu dr kedai aku yg tingkat atas tu ke bawah biar pecah berderai. pastu takyah buat bisnes lagi. nak give up jer!

tp ni sumber rezeki aku, aku yg pilih jalan ni. aku boleh ckp apa? sabar.. sabar.. astaghfirullahal'azim.. rabbi yassir wala tu'assir... rabbi tammim bilkhairi birahmatika ya arhamarrahimin...

tu la penyedap hati aku.

taktaula nak ckp apa lg. mmg aku tension sgt. aku lapar. lapar sgt. tp aku taktu nak mkn apa. semua aku tak lalu mkn. klu aku lalu pun sume kuar blk. bdn aku dah lemah tp keje aku kna buat jgk. apa pilihan yg aku ada?

redah je la. nasib badan.
alhamdulillah, ada suami yg memahami. sian dia sampai taktau nak buat apa ngan aku dah. dia tolong aku buat keje rumah. mmg aku kesian kat abang. mkn minum dia aku tak brapa jaga. maafkan aku ye wahai suami tercinta.

skrg aku tgh lapar. aku mmg lapar. yg ada tepi aku biskut tiger yg aku mkn sikit2 dr pagi. diselang seli ngan muntah2. tgk nasi tak lalu, tgk ayam yg sblm ni bgtu menyelerakan lg la aku tak lalu. apa nak buat.. dugaan di sebalik rahmat. moga aku tabah menghadapi semua ni. panjang lg masa untuk lalui semua ni.

  1. bertahankah aku?

2 comments:

Maryamnour said...

salam.pah.
Banyak bersabar ya. Begitulah, masalah kadang datang bertimpa-timpa. tidak datang satu-satu, berjarak. Ujian..nak bg anak ko tough. hehehe.so ko kena tough dulu la

Anonymous said...

kak

jgn tensen2
sian si baby comey tuh..

Design by Blogger Templates